Op zaterdag 11 november is vanuit de RANO (Rugbyacademy Noordoost) in samenwerking met Rugbyclub Drachten de eerste regiorugby voor u11, u12, en u13 georganiseerd. Hiervoor hadden zich al ruim 40 spelers opgegeven, maar uiteindelijk waren er ruim 70 rugbyspelers op de velden aanwezig.

De categorieën u14 en u15 hadden eigenlijk naar Den Haag moeten gaan, maar door het natte herfstweer werden de activiteiten in Den Haag afgelast. Door snel en flexibel schakelen door de trainers van RANO en de organisatie vanuit RCD konden deze noordelijke talenten ook terecht op het nog steeds goed bespeelbare veld van de geweldige Drachtster rugby accommodatie.

Om 10.30u startte een training voor de verschillende leeftijdsgroepen, en werden de spelers diverse belangrijke skills aangeleerd. Heel mooi om te zien hoe deze talentvolle spelers allemaal enthousiast aan de slag gingen, ondanks het herfstachtige weer. Na een uitgebreide training waarbij spelers als individu en als groep nieuwe vaardigheden hebben geleerd of vaardigheden hebben kunnen verbeteren was het na een korte break tijd voor uitgebreide afsluitende partijen. In deze wedstrijden kon iedereen nog eens laten zien wat ze in huis hadden en aangemoedigd door de trainers en coaches werd er zeer leuk rugby gespeeld.

Ook de ouders hebben de tijd nuttig kunnen besteden, enerzijds natuurlijk langs de kant van het veld om de jeugd aan te moedigen en anderzijds door een heldere presentatie over de rugbyacademy door de voorzitter van de RANO Ad Wagemakers. Hierin werd toegelicht hoe de rugbyacademy Noordoost het ideale programma kan bieden voor gemotiveerde rugbyers om het beste uit zichzelf te halen. De sessies werden gezellig afgesloten met een gezonde en voedzame lunch voor alle spelers.

Geweldig veel dank aan de goede organisatie vanuit Rugbyclub Drachten, in het bijzonder Roland, Janna, en Fiona! Daarnaast natuurlijk ook veel dank aan de uitstekende trainers, Nemanja Babic, Age Vrijhoef, Scott Booman, Jacob Sijbrandi, en Sam Brouwer! Wilt u nu ook meer weten over de RANO, kijk dan ook eens op www.rugbyacademynoordoost.nl of stuur een mail/vraag naar voorzitter@rugbyacademynoordoost.nl. Elke maandagochtend kan er vrijblijvend worden meegetraind en kennisgemaakt met de RANO!

Bent u, of is uw kind ook nieuwsgierig naar deze prachtige en bijzondere sport bij rugbyclub Drachten? Geheel vrijblijvend kunnen nieuwe spelers mee komen trainen en ook ontdekken hoe leuk rugby is. Kijk voor meer informatie op www.rugbyclubdrachten.nl, of kom gewoon op woensdag of vrijdag tussen 18.15 en 19.15 meetrainen! We hopen dat we veel nieuwe spelers welkom mogen heten op onze prachtige rugby accommodatie te Drachten!