Over Rugbyclub Drachten

Rugbyclub Drachten is opgericht in mei 1974, en is daarbij de langst bestaande Rugbyclub in Friesland. Met een ledenaantal variërend tussen de 75/100 leden komen wij op dit moment met drie teams uit in de competitie georganiseerd door Rugby Nederland. Drie jeugdteams spelen samen in een cluster met andere Noordelijke clubs, en ons seniorenteam komt uit in de 3e klasse Noord-Oost.

Onze jongste jeugd draait mee op de TBM dagen die georganiseerd worden, om zo ervaring op te doen in wedstrijden.

Homebase

Onze thuisbasis ‘it Dwarsfjild’is gevestigd aan de rand van Drachten, en bestaat sinds 2006. Wij zijn verhuist naar deze schitterende locatie omdat ons oude stek op het Schuttersveld plaats moest maken voor woningbouw. Met trots kunnen we zeggen dat we één van de mooiste clubhuizen van Nederland bezitten. Het eigenzinnige ontwerp bied ruimte aan 4 grote kleedboxen, douches en een grote fitnessruimte op de beganegrond, op de eerste etage een schitterend clubhuis met bar,proffesionele horecakeuken en balkon met uitzicht op het speelveld.

Ambities

Rugbyclub Drachten wil een gezellige, maar vooral een sportieve vereniging uitstralen waar iedereen zich welkom voelt. Door de groeiende vraag, zetten wij vooral in op de jeugd. Wij verzorgen proeftrainingen, naschoolse activiteiten, en zijn actief in het basis en voortgezet onderwijs.

Naast de werving van jeugdleden, verzorgen wij ook clinics tijdens bedrijfsuitjes en buurtfeesten.
Wilt u eens ervaren wat Rugby is? Kom gewoon langs, of voor een clinic, neem contact op via: clinics.rcdrachten@gmail.com.

Gedragsregels

RugbyClub Drachten hanteert de gedragsregels voor begeleiders met daarin aandacht voor grensoverschrijdend gedrag, zoals NOC*NSF die heeft opgesteld(Gedragscodes- Centrum Veilige Sport Nederland).

RugbyClub Drachten heeft een vertrouwenspersoon in de persoon van Anne Lies van Rhenee. Zij is te bereiken via vcp.rcdrachten@gmail.com.

CONTACTGEGEVENS

Clubhuis Rugbyclub Drachten