Op zaterdag 14 oktober is de 2e speelronde voor de mini’s in district Noord gespeeld in Dwingeloo. Ditmaal mocht het negental van RCD samen met een drietal van Greate Pier uit Leeuwarden aantreden. In een overwegend zonnig Dwingeloo mochten Kick, Vigo, Sara, Ronin, Kanne, Vienno, Liam, Jesse en Jilles samen met Riemer, Larik en Wilco direct stevig aan de bak tegen Groningen. Net als in de 1e speelronde in Heerenveen lag het weer dichtbij elkaar maar was het toch RCD-GP dat een licht overwicht kon forceren. Een try maakte uiteindelijk het verschil, opnieuw in het voordeel van RCD: eindstand 1-0!

Na een speelronde rust mocht ons cluster aantreden tegen het cluster van Dwingeloo en Emmen. In deze wedstrijd konden de spelers al snel een gat slaan in de score en daarna werd de score door prachtig rugbyspel uitgebouwd naar een eindstand van 10-0.

In de derde wedstrijd troffen we in Havelte Bigstones weer een goede bekende, want vorige week speelden we nog samen in Apeldoorn. Ook in deze wedstrijd lag het niveau dichtbij elkaar, maar opnieuw was er een licht voordeel voor RCD-GP. Na een ruststand van 1-1, kon ons team uiteindelijk in de 2e helft met twee prachtige linebreaks het verschil maken en kon de eindstand van 3-1 in ons voordeel op het bord worden gezet.

Tot slot kon in de laatste wedstrijd ook het team van Feanster RC geen roet in het eten gooien van het feest dat onze spelers al bijna aan het vieren waren. Ook in deze wedstrijd kon ons team met de prachtige zwarte shirts uit Drachten het voordeel in een ruime score uitdrukken. Eindstand 6-0!

Met zijn eerste officiële wedstrijden bij de mini’s vandaag mocht Jesse ook direct al een positieve bijdrage leveren door het drukken van enkele mooie tries. Een prachtig debuut! Met opnieuw 4 overwinningen in het district, met slechts 1 try tegen, en twintig tries voor heeft het team ook laten zien over mooie diversiteit aan rugbykwaliteiten te beschikken. We willen de spelers uit Leeuwarden bedanken voor de mooie samenwerking, en ook veel dank aan de refs en de organisatie van Dwingeloo! Fijn ook hoe samen met de ouders vanuit Drachten we opnieuw een hele mooie rugbymiddag mogelijk konden maken, en tot slot ook dank aan Nemanja Babic voor het mede coachen en ondersteunen van onze jonge rugbyspelers!

Bent u, of is uw kind ook nieuwsgierig naar deze prachtige en bijzondere sport? Geheel vrijblijvend kunnen nieuwe spelers mee komen trainen en ook ontdekken hoe leuk rugby is. Kijk voor meer informatie op www.rugbyclubdrachten.nl, of kom gewoon op woensdag of vrijdag tussen 18.15 en 19.15 meetrainen! We hopen dat we veel nieuwe spelers welkom mogen heten op onze prachtige rugby accommodatie aan de Noorderdwarsvaart 84a te Drachten, en zouden het prachtig vinden om ons team in Drachten weer compleet te krijgen!