Na de eerste twee wedstijden strijdvaardig te zijn geweest, maar nog geen overwinning te hebben behaald, stond vandaag de altijd lastige uitwedstrijd tegen Zwolle op het programma. Zwolle is van oudsher een taaie tegenstander en in deze poule het enige team wat niet hoeft te clusteren met leeftijdsgenoten van andere clubs.  Zwolle heeft een prima accommodatie waar we ook vandaag weer zeer gastvrij werden ontvangen.

De junioren van RC Drachten spelen dit seizoen in een cluster met de leeftijdsgenoten van de Feanster RC, RC Sneek en RC Grutte Pier uit Leeuwarden. Spelen in een cluster betekent dat er altijd een gewenningsfase nodig is, alvorens men goed op elkaar in gespeeld is. Vanaf het begin van het seizoen wordt er steevast gezamenlijk op donderdag in Heerenveen getraind, naast de trainingen bij de eigen verenigingen. Na twee verloren wedstrijden tegen CL Drenthe en CL RamPigs werd er vandaag een zeer enerverende pot op de mat gelegd, waarbij CL Fryslân als terechte winnaar van het veld stapte.

Er werd vandaag aangetreden in de prachtige nieuwe tenues van RC Grutte Pier uit Leeuwarden. In de eerste helft gaf RC Zwolle zeer goed partij en was het een gelijk opgaande strijd. Naar mate het einde van de eerste helft in zicht kwam, trokken de heren en dames van CL Fryslân het initiatief naar zich toe. In de laatste minuten resulteerde dit in twee tries, met twee prima conversies. Ruststand 0-14.

In de tweede helft liepen de Junioren redelijk snel uit naar een riante voorsprong, echter gaf RC Zwolle zich allerminst gewonnen. Na de try van de thuisclub was het snelle antwoord echter wederom aan CL Fryslân en werden enkele mooi uitgespeelde tries en conversies gemaakt. In een sportieve wedstrijd werd er uiteindelijk 5 – 40 genoteerd door de prima leidende ref van vandaag. Na het laatste fluitsignaal volgde er een alleszeggende ontlading van spelers, begeleiders en meegereisde ouders en supporters die onder prima omstandigheden een zeer aantrekkelijke wedstrijd hebben gezien.

Dank aan de thuisclub van vandaag voor de zeer vriendelijke ontvangst en prima verzorging rondom deze wedstrijd. De komende weken wordt er niet gespeeld in competitieverband, de eerstvolgende wedstrijd is een thuiswedstrijd op 4 november aanstaande.

Ben je nieuwsgierig naar deze prachtige sport? Kom dan meetrainen om te kijken of het wat voor je is. We trainen op de volgende dagen en tijden:

Woensdag en Vrijdag

U8, U10, U12 trainen om 18:15 uur