Yesss!!! We mogen weer rugby spelen, het seizoen is weer begonnen! We zijn inmiddels weer gestart met de trainingen (voor jeugd onder 12 elke woensdag en vrijdag van 18.15u tot 19.15u). We zoeken nog naar nieuwe jeugdspelers, dus wees welkom om het ook eens te proberen!

Zaterdag 9 september mochten we met onze mini’s een bijdrage leveren aan de cursus “Rugby Gamecoach 1” in Heerenveen. In deze cursus kunnen enthousiaste ouders of andere betrokkenen kennis maken met rugby en hoe dat bij de jongere jeugd te begeleiden. Zeer interessant en leerzaam. Onze spelers (Vigo, Liam, Kanne, Bastiaan, Ronin, Vienno en Jilles) mochten in een oefenwedstrijd tegen Heerenveen laten zien wat ze konden en dit gaf de cursisten een mooie gelegenheid om ervaring op te doen.

Onder een stralende zon hebben de mini’s heerlijk gespeeld. Rugbyclub Drachten kon aantreden met een al goed ingespeelde groep tweedejaars mini’s. Heerenveen speelde met veel nieuwe mini’s en dat was in het veld ook te zien. Toch was het voor alle spelers een prachtig oefenmoment en hebben de coaches diverse spelelementen onder de aandacht kunnen brengen en is ook helder geworden waar nog de nodige aandacht aan besteed kan worden.

RCD kon door goed samenspel en goede loopacties veel scoren. Wat ook opviel was de focus op de bal en de inzet om de bal weer te veroveren bij balverlies. Mooiste moment van de wedstrijd was duidelijk geïnspireerd door de eerste try die Nieuw-Zeeland tegen Frankrijk scoorde in de openingswedstrijd van het WK: Jilles kickte de bal naar de hoek van het veld, waar Vienno snel achteraan sprintte om vervolgens de try voor Drachten te drukken!

Een heerlijke rugbyochtend werd vervolgens afgesloten met een heerlijke koude versnapering waarmee alle spelers hartelijk werden bedankt voor hun bijdrage aan de cursus! Dank voor de gastvrije ontvangst in Heerenveen @Feanster RC en over twee weken gaan we weer spelen met alle teams uit regio Noord, wij hebben er weer zin in!