Op zaterdag 13 mei is op het rugbyveld van RC Drachten alweer een derde training in het kader van regiorugby van het seizoen 22/23 georganiseerd. Onder de professionele begeleiding vanuit de rugby academy Noord Oost hebben rugbytalenten uit heel Noord Nederland een pittige training gehad.

Trainers Sam Brouwer en Ad Wagemakers hadden een mooie variatie aan oefeningen en spelvormen voorbereid. De groep van bijna 30 kinderen heeft op deze wijze getraind op het zoeken van ruimte, overzicht houden, passen, vangen, diepte in het spel houden, etc. Door middel van diverse technische oefeningen en leerzame spelvormen hebben de kinderen met volle inzet getraind en geoefend.

Na de intensieve training, die af toe werd afgewisseld met drinkpauzes en verkwikkende sinaasappels, stond er nog een heerlijke lunch klaar voor alle rugbyers! Veel dank aan alle vrijwilligers die dit mogelijk hebben gemaakt, een mooi compliment voor de goede organisatie.

In een stralende zon was het heerlijk vertoeven voor ouders en belangstellenden. Leuk om te vermelden is dat de Rugby Academy Noord Oost (RANO)een geweldige mogelijkheid biedt om rugby en de middelbare school te combineren. Naast dat het regiorugby een geweldige mogelijkheid is om met een mooie groep onder hoogwaardige begeleiding te trainen, is het ook de ideale mogelijkheid om kennis te maken met de RANO. Als je gemotiveerd bent, en ook het beste uit jezelf wil halen om beter te worden in het rugbyspel, en zeker ook te groeien als mens, kom dan informeren via www.rugbyacademynoordoost.nl of FB https://www.facebook.com/RugbyAcademyNoordOost en kom eens een training meedraaien. Trainers en bestuur staan u graag te woord en vertellen u graag meer over de mogelijkheden.

Zo heeft de RANO al diverse spelers opgeleid tot het niveau van de verschillende nationale selecties, en hebben er zelfs een aantal spelers rugbystages gedaan in Zuid- Afrika. Uiteraard kan het rugby bij de RANO alleen maar voortkomen vanuit de lokale rugbyclubs en daarom wordt er ook goed samengewerkt. Ook vanuit rugbyclub Drachten hebben al meerdere spelers deelgenomen aan de RANO of doen dat op dit moment. Wil je meer weten van rugby bij jou in de buurt? Of ook eens meedoen? We hopen natuurlijk dat we nog meer kinderen enthousiast en blij aan het rugbyen krijgen, dus kom gerust eens meedoen aan deze prachtige en sociale sport. De jeugdspelers trainen op woensdag en vrijdag van 18.15u tot 19.15u op een prachtig rugbycomplex aan de Noorderdwarsvaart 84a te Drachten, iedereen van harte welkom! En neem gerust een vriendje of vriendinnetje mee! Voor meer info: www.rugbyclubdrachten.nl