20 mei 2023

We zitten aan het einde van het seizoen, maar gelukkig konden de mini’s nog een keer aan de bak in het zand bij de M9 wedstrijden in Havelte. We speelden Beach rugby, en dat was voor onze spelers de eerste keer dit seizoen dat ze in het mulle zand speelden.

We konden weer met een eigen team aantreden omdat er 7 tegen 7 gespeeld werd. Dat betekende dat we met het tiental van RCD in onze prachtige wedstrijdshirts konden spelen. Gelukkig was ook de nodige support van ouders meegekomen naar het zonnige Drenthe en hebben we er een prachtige en pittige rugbymiddag genoten.

Een mooie nieuwe ervaring voor een aantal spelers die nog nooit eerder de variant beachrugby hebben gespeeld. Het spel was wisselend en dat kwam ook tot uiting in de resultaten: we hebben van 3 ploegen verloren (Havelte Big Stones/Emmen, Groningen1, Rams1) en van 2 ploegen gewonnen (Feanster RC, Dwingeloo/Leeuwarden/Meppel). De belangrijkste les was toch dat we te graag wilden en daardoor vaak de bal te lang vasthielden in plaats van verder de lijn in spelen. Gelukkig vonden we ook regelmatig wel de medespelers en de ruimte en resulteerde dit in mooie tries!

Er is met volle inzet gespeeld en dit was vooral te zien in de mooiste verdedigende actie van de dag waarbij Vigo met een prachtige “hold up” kon voorkomen dat de tegenstander een punt scoorde. Mooiste aanvallende actie was van Rick, die bij een wissel koud in het veld ineens de bal in zijn handen kreeg en vervolgens het halve veld overstekend naar de hoek kon springen om een try te drukken.

Na de wedstrijden was er nog een welverdiend broodje knak voor de spelers, en hiermee werd een prachtige rugbymiddag met veel speelplezier afgesloten. Zaterdag 17 juni staat nog een laatste wedstrijdmiddag op het programma in het kader van de Kans van Hans wedstrijden.

Veel dank aan de ouders/begeleiders die mee waren om deze dag tot een succes te maken! Vooral ook veel dank aan Havelte Big Stones voor een prima organisatie en goede begeleiding vanuit de referees.

We hopen natuurlijk dat we nog meer kinderen enthousiast en blij aan het rugbyen krijgen, dus wil je eens mee komen trainen om deze geweldige sport ook te proberen kom dan langs op woensdag of vrijdag van 18.15u tot 19.15 of kijk op www.rugbyclubdrachten.nl! Neem ook gerust een vriendje of vriendinnetje mee!