18 maart 2023

Op een zonnige zaterdagmiddag hebben we ronde 3 van de Kans van Hans competitie gespeeld. Dankzij de resultaten uit ronde 2 mocht de combinatie Drachten/Meppel in Havelte de strijd aanbinden tegen de mini’s van Havelte Big Stones en Groningen.

Met een bijna volledige groep van 10 spelers uit Drachten (Kanne, Liam, Luca, Rutger, Sarah, Kick, Vienno, Vigo, Rick en Jilles) en 4 spelers uit Meppel (Senn, Robin, Sven en Fayah) zagen we in de eerste wedstrijd dat Havelte een ruime overwinning behaalden op Groningen. Havelte doet het heel goed in deze KvH competitie en onze jongens en meisjes wisten zich voor te bereiden op een zware wedstrijd. Na een actieve warming-up waren ze er klaar voor:

In een spannende en gelijkopgaande wedstrijd was het Havelte die de eerste try drukten. Toch lukte het Drachten/Meppel om nog in de eerste helft gelijk te maken. Na een goede scrum, wist Jilles met goed overzicht een belangrijke try te drukken. De ruststand was na een hele spannende tweede helft ook de eindstand: 5-5.

Direct aansluitend moesten onze spelers direct weer aantreden tegen Groningen. Na hun verlies met 50-10 was Groningen gebrand op een betere prestatie. Toch was het Drachten/Meppel, die in de prachtige nieuwe wedstrijdkit van de Black Panthers speelden, die een voorsprong van 2 tries pakten. Het spel ging op en neer, en langzamerhand kreeg Groningen iets meer vat op de wedstrijd. De vermoeidheid begon toe te slaan bij Drachten/Meppel en Groningen kwam na een derde try op enig moment op een voorsprong van 10-15. Het slotakkoord was echter weer voor Drachten/Meppel. Op wilskracht werden hele mooie meters gemaakt en was het Rutger die de gelijkmaker drukte. Het toetje was voor alle aanwezigen geweldig om te zien. Drachten/Meppel kreeg niet ver van de eigen try-lijn een penalty mee. Na enige overleg ging de bal van Jilles naar Luca, die direct 15 meter pakte. Vervolgens was het offload na offload, van Luca naar Jilles, naar Kick, naar Rutger, naar Kick, naar Sarah, naar Vienno en tot slot was het Kick die de winnende try drukte. De mooiste try van de middag vanuit prachtig samenspel en een verdiende overwinning van 20-15 en daarmee kwam aan een einde aan een heerlijke rugbymiddag!

Dank aan Havelte voor de gastvrijheid. En dank aan Meppel voor weer een mooie gezamenlijke prestatie. Op 17 juni is de finale ronde van de KvH-competitie. Meer informatie over de Kans van Hans wedstrijden is te vinden via: https://www.facebook.com/groups/442987842524796. En wil je eens mee komen trainen om deze geweldige sport ook te proberen kom dan langs op woensdag of vrijdag van 18.15u tot 19.15 of kijk op www.rugbyclubdrachten.nl!