Met gepaste trots hebben we na de laatste training voor de voorjaarsvakantie certificaten uitgedeeld aan onze jongste spelers voor hun inzet en deelname aan de “maand van de rugby kernwaarden” in februari 2023.

In de afgelopen weken hebben we een voor een de kernwaarden respect, discipline en kameraadschap behandeld. De jeugdleden hebben hiervoor een beetje huiswerk meegekregen om zich te verdiepen in wat deze kernwaarden inhouden en hierbij hebben ze prachtige voorbeelden bedacht die ze willen gaan toepassen: Elkaar helpen in het veld en positief coachen. Sportief en respectvol zijn naar elkaar, naar de tegenstanders en naar de scheidsrechter. De discipline om zo vaak als mogelijk te komen trainen en mee te doen aan wedstrijden en je bitje niet te vergeten. Vrienden zijn. En zo nog vele mooie voorbeelden.

Rugby is een geweldige teamsport waarbij de speler zich inzet voor het team, en het team zich inzet voor de speler. Met deze kernwaarden kunnen we met veel plezier, enthousiasme en ontspanning deze sport beoefenen, en van daaruit zoeken we de uitdaging om ook beter te gaan rugbyen en mooie prestaties neer te zetten.

Dank aan alle spelers voor de mooie en creatieve input en ook de ouders bedankt voor hun constructieve ondersteuning! Dit draagt allemaal bij aan de goede sfeer bij Rugbyclub Drachten.

Als u ook dat mooie verenigingsgevoel zoekt kunt u vrijblijvend een aantal keren komen meetrainen. Hoe dan ook een mooie ervaring voor uw zoon/dochter of wellicht voor uzelf. Elke woensdag en vrijdag tussen 18.15u en 20.30u wordt er van jong tot oud getraind aan de Noorderdwarsvaart 84A in Drachten. Voor meer info: www.rugbyclubdrachten.nl.