28 januari 2023

Naast de wedstrijden die de mini’s ongeveer 1x per maand spelen in regionaal verband, zijn nu ook weer de “Kans-van-Hans” wedstrijden van start gegaan. Onder een fijn winterzonnetje hebben de mini’s van RCD samen met de mini’s van Meppel weer prachtige rugby-minuten kunnen maken. Sara, Kick, Ronin, Ilan, Vigo, Rutger, Kanne, Vienno, en Jilles hielden ditmaal de kleuren van rugbyclub Drachten hoog!

Het is een middag met twee gezichten geworden: Een eerste wedstrijd die met bij vlagen mooi samenspel winnend werd afgesloten tegen Dwingeloo/Leeuwarden, en een tweede wedstrijd die eigenlijk nooit een wedstrijd is geworden en waarin het team ook heeft ervaren dat bij verlies elke tackle en elke “beuk“ net iets meer pijn doet. Havelte heeft deze partij terecht gewonnen is was vanmiddag sterker. Voor ons team een leerzame ervaring waar we ook weer sterker en beter van hopen te worden.

Dank aan alle ouders die weer mee zijn gereisd naar Dwingeloo om support te geven. Het was weer leuk en gezellig. Dank aan de Black Panthers Meppel voor het leuke samen spelen, en dank aan Dwingeloo voor de prima organisatie!

Over 3 weken op 18 februari gaan we opnieuw voor mooie wedstrijden in de strijd om de Kans-van-Hans bokaal. Meer informatie daarover is te vinden via: https://www.facebook.com/groups/442987842524796.