Met Vienno, Rutger, Kick en Jilles zijn we met een afvaardiging mini’s afgereisd naar Zwolle op zaterdag 3 december. Deze bikkels trotseerden de kou en hebben samen met Havelte Big Stones 3 wedstrijden gespeeld tegen tot vandaag nog onbekende nieuwe tegenstanders voor deze mini’s.
Omdat we mee hebben gedaan aan een wedstrijddag voor mini’s van regio Oost, hebben we ook eens kennis gemaakt met de mini’s van ERC, RC Zwolle, Pickwick Players, en Rams. Naast deze teams was ook RC Groningen met een afvaardiging mini’s aanwezig.
Er was wisselend succes met 2 verliespartijen (4-2 tegen Zwolle, 3-1 tegen de Rams Apeldoorn) en 1 winstpartij (3-1 tegen Pickwick Deventer). Er is geknokt voor iedere bal, en bij iedere ruck was het spannend wie van de teams er uiteindelijk met de bal uitkwam. Drachten heeft vorig seizoen vaker met deze mini’s van Havelte samengespeeld, en dat was gelukkig nog wel te zien op sommige momenten. (Veel samen spelen loont dus.)
Helaas werden niet alle kansen om de lijn uit te spelen benut, dat had mogelijk nog meer tries opgeleverd. Prachtige loopacties van Vienno en Kick leverden vele meters terreinwinst op, goed doorstampen van Rutger en enkele soepele sidesteps van Jilles brachten de verdediging van de tegenstanders regelmatig in verlegenheid. Samen met de spelers van Big Stones kijken we terug op een zeer geslaagde rugby ochtend in Zwolle, die werd afgesloten met een smakelijk en welverdiend broodje knakworst!
Dank aan Big Stones voor de uitnodiging om mee te spelen, en dank aan RC Zwolle voor de prima organisatie. Volgende week zaterdag, 10 december spelen de mini’s weer! Dit keer een thuiswedstrijd in Drachten! Iedereen dus van harte welkom om onze mini’s aan te komen moedigen en mee te genieten van een mooie rugbydag!