Op een zonovergoten Sportpark Meerdijk in Emmen heeft het Cluster van RC Big Stones uit Havelte, RC Drachten en RC de Wrotters uit Gorredijk vandaag laten zien, steeds beter op elkaar ingespeeld te zijn geraakt. Ondanks een aantal afwezigen werd er met veel durf en voorwaartse drang gespeeld hetgeen al vrij snel in een try resulteerde na een mooie aanval over meerdere schijven.

Door de aanvallende intenties van beide teams werd er een hele leuke sportieve pot rugby op de mat gelegd welke uiteindelijk, terecht, in het voordeel van de thuisclub werd beslist. De eerste helft ging redelijk gelijk op, in de tweede helft nam RC Emmen wat meer afstand door enkele tries te drukken.

Mede door het prachtige weer en het prima bespeelbare veld was het een genot om langs te lijn de strijd te mogen aanschouwen. Dank aan RC Emmen voor de vriendelijke ontvangst en prima verzorging van deze leuke ochtend en middag.

Speciaal woord van dank aan Marjolein (RC Big Stones) welke ons al het hele seizoen van schitterende wedstrijdfoto’s, in weer en wind, voorziet!

Volgende week spelen we wederom een uitwedstrijd, ditmaal in Apeldoorn tegen de RFC The Rams. We hopen op dezelfde inzet en passie, dan gaan de punten zeker komen.

Ben je nieuwsgierig naar deze prachtige sport?

Kom dan meetrainen om te kijken of het wat voor je is.

We trainen op de volgende dagen en tijden

Woensdag en Vrijdag

U8,U10,U12 trainen om 18:15 uur